Vi har været på udflugt hele dagen…

….. og mutti og jeg er faktisk blevet lidt røde på næserne, heldigvis har pølle været god til at smøre sig ind i solcreme.

Idag startede vi med at køre nord på og stoppede spontant ved en strand med sort sand og meget vind. Her var surferne igang med at gøre sig klar til at komme ud på vandet.

Generelt er her høj sol, men meget blæst så det føles kun meget varmt, når man er i læ.

Dagens første stop var i byen Gúimar hvor er nogle små pyramider, som Thor Heierdal har gjordt sig nogle teorier om. På stedet købte vi billet til alt det man kunne se. Hvilket var pyramiderne, museum om Thor Heierdal og en have med giftige planter. Til det hele var der audio-guide, så man kunne høre om tingene.

Efter det kørte vi til hovedstaden Santa Cruz, hvor vi fandt et center med Primark til mor og så tog vi en tur i Lidl.
Vi blev hurtigt trætte af storbyen, fordi vi endt midt i myldretids trafikken. Så vi var i motorvejs kø et godt stykke tid.

Næste destination, var byen Tegueste hvor vi havde læst om at der skulle være et marked, vi fandt dog på vejen derhen ud af at det kun var om lørdagen og søndagen det var der. Men vi kørte til byen alligevel, det var en lille lidt hyggeligere by en hvad vi før havde været i. Dog uden så meget liv (for det meste er der ingen folk på gaden, men bare en masse biler alle steder)
Vi spurgte flere mennesker om vej til markedet og de kendte det godt og viste os vej, men vi kunne ikke finde det.

Vi endte med at gå en lang tur i byen og fandt en lokal restaurant, kun med spansk menukort og spansk-talende personale. Takket være google endte vi alle med mad vi kunne lide.

Da vi kom tilbage til bilen efter aftensmad og var på vej ud af Tegueste fandt vi endelig markedet, som åbenbart lå på den anden side af hovedvejen.
Herefter gik turen hjemad og vi havde ca. 1 times kørsel hjem af en ret så kedelig motorvej.